Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2010-10-13.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie znajdują się odnośniki do stron zewnętrznych – strony te nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – pochodzą od podmiotów zewnętrznych, dlatego też zapewnienie dostępności tychże dokumentów nie leży w gestii Przedszkola Miejskiego nr 153 redagującego stronę.
- Część plików do pobrania nie jest dostępne cyfrowo – zostały umieszczone przed wejściem w życie Ustawy i będą udostępniane w sposób alternatywny.
- W zakładce kontrole znajdują się pliki niedostępne cyfrowo (skany) – zgodnie z Ustawą z 06.09.2001 r. o dostępności informacji publicznej art. 6.1 podpunkt 4, litera a, tivet 2)
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-01.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2023-03-30.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Mariola Magdalena Filipczak,
- adres e-mail - kontakt@pm153.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 42 251 70 65 ,
- adres do korespondencji - Przedszkole Miejskie nr 153, ul.Sierakowskiego 47, 91-310 Łódź .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Do budynku Przedszkola Miejskiego nr 153 w Łodzi prowadzą schody do ogólnodostępnego wejścia przez drzwi zewnętrznie otwierane ręcznie.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze z wyłączeniem WC.
W budynku nie ma widny dla wózków.
Brak toalet dostosowanych do osób niepełnosprawnych .
Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń brak dostosowanego udogodnienia dla psa asystującego i pas przewodnika.
Brak tłumacza polskiego języka migowego na miejscu i online,
Brak informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych