Sposób załatwiania spraw
Elektroniczna skrzynka podawcza
Sekretariat czynny jest: codziennie od godziny 8.00 do godziny 16.00.
Procedura postępowania w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Przedszkolu Miejskim nr 153 w Łodzi
- Stroną w sprawie jest każdy pracownik przedszkola oraz rodzic (opiekun prawny),którym przysługuje prawo składania skarg.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także interesie społecznym.
- Wniesienie skargi nie powoduje jakiegokolwiek uszczerbku lub zarzutu w stosunku do osoby składającej skargę lub jego dziecka.
- Skargi i wnioski przyjmowane są w sekretariacie Przedszkola Miejskiego nr 153 w Łodzi w wtorki w godz. 8 00 – 15.00. Rozpatruje je dyrektor lub jego społeczny zastępca.
- Skargi składa się do organu właściwego do ich rozpatrzenia.
- Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
- dzieci - jest nauczyciel, dyrektor przedszkola,
- nauczycieli i pozostałych pracowników przedszkola - dyrektor, zakładowe związki zawodowe, organy nadrzędne,
- dyrektora - organ prowadzący i organ nadzorujący przedszkole.
- Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest bezzwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni przekazać ja właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego albo wskazać właściwy organ.
- Skargę na pracownika można przekazać do rozpatrzenia jego przełożonemu służbowemu z obowiązkiem zawiadomienia organu właściwego do rozpatrzenia skargi.
- O przekazaniu skargi zawiadamia się równocześnie skarżącego.
- Skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Skarga pochodząca od innych osób jest rozpatrywana z urzędu przez organ właściwy do rozpatrzenia skargi.
- O sposobie rozpatrzenia skargi zawiadamia się skarżącego.
- W razie nie wszczęcia postępowania rozpatrującego skargę w terminie określonym w punkcie 10, właściwy organ ją rozpatrujący jest zobowiązany zawiadomić strony podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin wszczęcia sprawy (również w przypadku zwłoki z przyczyn niezależnych od organu).
- W razie nie wszczęcia postępowania dotyczącego rozpatrzenia skargi w terminie określonym w p. 10 przysługuje skarżącemu prawo zażalenia do organu wyższego stopnia, który uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych powyższego zaniedbania sprawy.
- Pracownik, który z nieuzasadnionych przyczyn nie rozpatrzył sprawy w terminie lub nie dopełnił obowiązku albo nie załatwił sprawy w dodatkowym terminie podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać oznaczenie organu, od którego pochodzi wniosek, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi.
- Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać dodatkowo uzasadnienie faktyczne i prawne.
- W przypadku ponownego wniesienia skargi organ załatwiający informuje organ wyższego stopnia.
- Na wydane w toku postępowania postanowienie służy stronie zażalenie zgodnie z art. 141 § 1 KPA.
- Zażalenie na postanowienie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, a gdy postanowienie zostało ogłoszone ustnie - od dnia jego ogłoszenia stronie.
- Skargi i wnioski oraz związane z nimi pisma i inne dokumenty rejestruje się i przechowuje w sposób ułatwiający kontrole przebiegu i terminów załatwiania poszczególnych skarg.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 24-11-2013 - Edycja treści
- 09-06-2011 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 726